Educatia emotionala a copiilor din gradinitele private

flash-3-7987

Educatia in cadrul sistemului de invatamant prescolar privat din Romania este, in prezent, o alternativa viabila si eficienta la sistemul de invatamant de stat. Pedagogia alternativa este o inovatie privita cu multa incredere de catre parintii cu vederi largi, care stiu sa evalueze matur si corect sistemul de instruire practicat in scolile de stat, observandu-i cu multa obiectivitate atat avantajele, cat si dezavantajele. Unul dintre dezavantajele gradinitelor de stat este faptul ca, in cadrul acestor institutii de invatamant, procesul  educational este construit pe baza unor reguli generale, pe care cei mici trebuie sa le respecte, adaptarea metodelor, in functie de fiecare tip de personalitate, fiind dificil de realizat, din cauza numarului mare de copii care invata intr-o clasa.

Cel mai inovativ oras din Romania, referitor la implementarea pedagogiilor alternative in sistemul educational prescolar, este Bucurestiul, dar si in celelalte orase mari ale tarii (Cluj, Constanta, Timisoara, Iasi, Craiova, Sibiu etc.), se aplica de cativa ani metode alternative de predare in gradinitele private. Unul din elementele definitorii care diferentiaza o gradinita din Bucuresti privata, de una de stat, este numarul redus de copii inscrisi si acceptati intr-o grupa (maximum 10 copii la gradinita privata, in comparatie cu 25-30 de copii la unitatea de stat). Pedagogiile alternative de predare cele mai agreate in Romania sunt: pedagogia Montessori, Waldorf si Cambridge, combinate cu elemente din metodologia autohtona.

gradi buc

Trasatura de baza comuna pentru aceste pedagogii este focusarea intregului proces educational asupra personalitatii unice a fiecarui copil, cu identificarea nevoilor de invatare diferite, de la un copil la altul. Printre metodele de educatie mai putin obisnuite, dar deosebit de eficiente, care se aplica in gradinitele private din Bucuresti si din orasele mari ale tarii, se afla si educarea emotionala a celor mici cu ajutorul animalelor de companie, in speta, cu ajutorul cainilor. Copiii sunt instruiti sa utilizeze o zgarda pentru caini si o lesa retractibila, pentru a plimba cateii si a stabili un contact emotional cu acestia. In timpul plimbarilor efectuate sub supravegherea atenta a instructorului, copiii sunt motivati sa dea comenzi scurte cainilor si sa ii recompenseze cu stimulente comestibile. In plus, copiii invata care sunt nevoile unui catel, cum se ingrijeste acesta, ce trebuie sa manance si de cate ori pe zi, de cate ori trebuie plimbat, cum se spala etc. Datorita activitatilor legate de ingrijirea animalelor de companie, copiii invata sa aiba grija de ei insisi, sa isi gestioneze corect timpul si isi dezvolte simtul raspunderii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *